Personlig Assistans

Primacura är ett tryggt val med lång erfarenhet som stor anordnare av personlig assistans och arbetsgivare i Borås/Sjuhärad. Vi är och vill vara en stark lokal aktör med ett upptagningsområde på 10 mils radie runt Borås. Att vara koncentrerade i ett område ser vi som en stor fördel för våra kunder och medarbetare, då tillgänglighet och samordningsvinster ger ökad kvalitet och trygghet.
Primacura har i huvudsak kunder i Kinna, Ulricehamn, Alingsås, Lerum, Göteborg, Falköping, Vårgårda, Svenljunga, Bollebygd, Falkenberg och Varberg. Vi erbjuder naturligtvis våra tjänster utanför detta upptagningsområde också. Huvudsaken är att det är en bra lösning för dig som kund.
Att vara kund i Primacura innebär att du har en personlig uppdragschef som ansvarar för ditt uppdrag, din personal, arbetsmiljö, rekrytering, semesterplanering med mera, och inte minst att ditt assistansbehov blir uppfyllt.
Detta får du som kund:
-
Du får en personlig uppdragschef som du kan vända dig till i alla lägen.
-
Vi sköter hela rekryteringsprocessen i samråd med dig och är lyhörda för dina önskemål.
-
Vi ansvarar för din personal och bemanning.
-
Vi sköter all administration, bl.a. löner, fakturering, ansökningar och har koll på att lagar följs.
-
Du får delta i Primacuras personliga och gemensamma aktiviteter.
-
Vi möjliggör att du känner trygghet och kan leva ditt liv!
Att ha assistans och personal anställd innebär en mängd lagar och regler att förhålla sig till, som vi självklart beaktar. Primacura har tillstånd från IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) att bedriva verksamhet. Vi är anslutna till Vårdföretagarna, Almega och Svenskt Näringsliv och har kollektivavtal. Du som kund eller anställd ska alltid känna dig trygg i att vi bevakar såväl de lagar och de rättigheter som gäller.